کل مطالب سایت
همین الان کمک کنید

سریال سال‌های مشروطه

تصویربرداری مجموعه مناسبتی «سال‌های مشروطه» به کارگردانی «محمدرضا ورزی» که قرار است دهه فجر امسال از شبکه دو سیما پخش شود، به نیمه رسید.

علی لدنی، تهیه کننده «سال‌های مشروطه» با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر در حال تصویربرداری زندگی ناصرالدین شاه در کاخ موزه گلستان هستیم و به احتمال زیاد تا یک ماه دیگر هم تصویربرداری در این کاخ تاریخی ادامه خواهد داشت.

به گفته لدنی، گروه بعد از اتمام تصویربرداری در کاخ گلستان، به شهرک سینمایی غزالی، شهرهای قزوین، کاشان و شهرک سینمایی دفاع مقدس خواهند رفت.
همچنین تدوین همزمان این سریال ۱۵ قسمتی نیز بر عهده یلدا جبلی است. هر قسمت این مجموعه تلویزیونی ۵۰ دقیقه است و تا کنون تصویربرداری لوکیشن های کاخ سعدآباد به پایان رسیده است.

«سال‌های مشروطه» از ابتدای سلطنت ناصرالدین شاه و زمان صدارت میرزا خان(امیرکبیر) تا انقلاب مشروطه را به تصویر می‌کشد. این سریال آخرین بخش از تریلوژی تاریخ معاصر است که فازهای دوم و سوم آن به نام‌های «پدرخوانده» و «عمارت فرنگی» در سال‌های گذشته ساخته شد.

سال‌های مشروطه» از ابتدای سلطنت ناصرالدین شاه و زمان صدارت میرزا خان(امیرکبیر) تا انقلاب مشروطه را به تصویر می‌کشد. این سریال آخرین بخش از تریلوژی تاریخ معاصر است که فازهای دوم و سوم آن به نام‌های «پدرخوانده» و «عمارت فرنگی» در سال‌های گذشته ساخته شد.
در «سال‌های مشروطه» وقایع تاریخی از زمان صدارت میرزا تقی خان تا بهمن ۵۷ بررسی می‌شود.
از مهم‌ترین فصل‌هایی که در این سریال بررسی می‌شود، می‌توان به انقلاب مشروطه، علمای آن دوران، روشنفکری غربی، مشروطه مشروعه و به انحراف کشیده شدن مشروطیت و مشروطه خواهان اشاره کرد.

عوامل این سریال به این شرح هستند: نویسنده و کارگردان: محمدرضا ورزی، مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان : مسعود عجمی ، مدیر تصویربرداری: فرشاد خالقی، مدیر تولید: تینا پاکروان، طراح دکور، لباس و صحنه: رویا ابراهیمی، موسیقی: ستار اورکی، صدابردار: علیرضا غفاری و طراح چهره‌پردازی: شهرام خلج.
در این مجموعه تلویزیونی بازیگرانی چون اکبر عبدی، محمد صادقی، آزیتا حاجیان، جمشید مشایخی، ایرج راد، محمد مطیع، رضا رویگری، زهیر یاری، داریوش کاردان، شهرام عبدلی، فرخ نعمتی، قاسم زارع، تینا پاکروان، یوسف صیادی، چنگیز وثوقی، ولی ا… مومنی، مهری ودادیان، حسن کاخی، حسام نواب صفوی و محمدرضا شریفی نیا و … ایفای نقش کرده‌اند.

http://www.nosh.ir/wp-content/uploads/2013/08/00000000000.jpg

http://www.nosh.ir/wp-content/uploads/2013/08/54545454544.jpg

http://www.nosh.ir/wp-content/uploads/2013/08/545456465.jpg

http://www.nosh.ir/wp-content/uploads/2013/08/54545455.jpg

http://www.nosh.ir/wp-content/uploads/2013/08/7878787.jpg

http://www.nosh.ir/wp-content/uploads/2013/08/4545454.jpg

http://www.nosh.ir/wp-content/uploads/2013/08/997545.jpg

http://www.nosh.ir/wp-content/uploads/2013/08/454545.jpg

http://www.nosh.ir/wp-content/uploads/2013/08/47575.jpg

http://www.nosh.ir/wp-content/uploads/2013/08/45454.jpg

http://www.nosh.ir/wp-content/uploads/2013/08/02154.jpg

http://www.nosh.ir/wp-content/uploads/2013/08/uc_1803.gif

http://www.nosh.ir/wp-content/uploads/2013/08/uc_1794.gif

http://www.nosh.ir/wp-content/uploads/2013/08/uc_1788.gif

http://www.nosh.ir/wp-content/uploads/2013/08/uc_1743.gif

http://www.nosh.ir/wp-content/uploads/2013/08/uc_1424.gif

۹۸پاسخ به “سریال سال‌های مشروطه”

  • maryam:

    سریال سالهای مشروطه خیلی قشنگه واقعیت های اون زمان رو داره نشون میده.

  • میثم:

    پی نوشت و مراجع مطلب بالا
    [۱]یس/ ۶۵- ترجمه آیت الله مکارم شیرازی.

    [۲]بقره /۷- ترجمه آیت الله مکارم شیرازی.

    [۳]انعام/۱۹ ترجمه مکارم شیرازی.

    [۴]فرقان/۱ ترجمه مکارم شیرازی.

    [۵]سبأ/۲۸ ترجمه مکارم شیرازی.

    [۶]اعراف/ ۱۵۸ ترجمه مکارم شیرازی.

    [۷]کافی ج۱/ص ۵۸- بحار ج۸۶/ ۱۴۷٫

    [۸]کافی ج۸/ ص ۱۰۶- بحار ج۵/ ص ۲۰٫

    [۹]کتاب مبین ص ۳ س ۱۰٫

    [۱۰]در این باره نگاه کنید به کتاب: دانشنامه جهان اسلام ج ۴ ص ۷۴۴-۷۳۳٫

    [۱۱]کتاب مبین ص ۴۹ س ۶٫

    [۱۲]کتاب اقدس ص ۱۴۵-۱۴۹-۱۶۱-۱۶۴٫

    [۱۳]کتاب اقتدارات ص ۲۱۳٫

    [۱۴]کتاب مفاضات- ص ۱۲۴٫

    [۱۵]کتاب اشراقات ص ۱۶۳٫

    [۱۶]کتاب مبین ص ۲۸۶٫

    [۱۷]کتاب مبین ص ۲۹۲٫

  • کورش:

    ادمین محترم
    فرموده اید ما همه دستورات خود را از خدا می گیریم. ایا شما مستقیم با خدا در ارتباط هستید یا از طریق پیامبران؟
    فرموده اید خدای ما همان خدای ۱۴۰۰ سال پیش است. این هم از ان حرفهایست. خدا همان خداست ولی نیازهای جامعه تغییر کرده است. ایا همان اموزه هایی که برای عجاهلان امده بود برای شما کافی است؟ مگر خدای شما همان خدای زمان حضرت موسی نیست؟ خوب دستورات موسی را اطاعت کنید انها که قدیمی تر است. اگر هم اعتقاد دارید که حضرت محمد دستورات کاملتری اورده که باز به تکامل تدریجی بشریت اعتراف دارید. در این صورت باز بر می گردیم به انجا که جامعه با ۱۴۰۰ سال پیش و نیازهای جامعه تغییر کرده است.

  • admin:

    دستوراتی که حضرت موسی اورده به وسیله بشر تغییر کرده پس قابل استفاده نیستند

    ولی قران تحریف نشده پس لازم نیست کتاب جدیدی بیاید

    ببین عزیزم قران تورات انجیل یا هر کتاب دیگری برای تکنولوژی یا علم و فناوری نیامده است

    دنیا فقط از لحاظ فناوری پیشرفت کرده وگرنه از لحاظ رو حی عاطفی و اجتماعی همان دنیایی حضرت محمد است

    شیطان همان جور که مردم کوفه یا مردم هر زمان دیگر را از دین منحرف کرد الان هم از همان روشها استفاده میکند

    دنیای امروز از لحاظ فناوری هر روز پیشرفته تر از دیروز هست

    اگر کتاب اسمانی به خاطر فناوری بیاید پس خداوند مجبور هست هر روز یک کتاب بفرستد

  • ویدا پناهی:

    با سلام
    همه می دانیم که انگلستان در ایران مرتکب چه خیانتها شده و هنوز هم در پی تکرار آنهاست .اگر در این سریال بنا بر روایت تاریخ است بهتر است این روایت با حفظ امانت و همه جانبه باشد.
    این سریال بسیار جهت گیرانه ساخته شده. وهر بیننده ای متوجه اعمال غرض ورزیها در این سریال خواهد شد.چرا حرفی از قراردادهایی که با روسها در زمان ناصرالدین شاه بسته شد و خیانتهایی که این کشور در حق ایران انجام داد حرفی زده نشده از جمله:امتیاز بهره برداری انحصاری از مراکز صید ماهی در قسمتی از سواحل ایران در دریای خزر بود که در سال ۱۲۸۵ هجری قمری از طرف ناصرالدین شاه به یکی از اتباع روسیه به نام لیاتازوف داد شد و بعد از آن تاریخ نیز چندین بار تمدید گردید.در سال ۱۲۸۶ هجری قمری اجازه احداث سیم تلگراف بین الکساندر و فسکی وتهران از راه ادسا و تنلیس و تبریز به روسیه داده شد.وزارت مالیه دولت روسیه با کسب اجازه مخصوص از دولت ایران بانک استقراضی روس را در برابر بانک شاهنشاهی ایران که امتیاز آن به اتباع انگلیس داده شده بود، در ایران دایر کرد و در معاملات اقتصادی و تجارتی رقیب سرسخت بانک شاهنشاهی گردید. امتیاز راه شوسه انزلی تا تهران به روسها در همین زمان بود.جنگهای دوره اول و دوم ایران وروسیه درشمال غرب ایران اتفاق افتاداماتوسعه طلبی دولت روسیه تزاری به این موارد محدودنشد انهادرمشرق دریای مازندران نیزاقدام به پیشروی کردند و سرانجام در زمان سلطنت ناصرالدین شـاه قـاجـارو دوران صدارت میرزا حسین خان سپهسالار زمینهای جدایی نواحی ترکمنستان وماورالنهرازایران فراهم کردندو….

  • ناشناس:

    سلام به همه و خانم پناهی
    من با حرف شما کاملا موافقم و به نظر من سگ زرد برادر شغاله و هیچ کشوری در این دنیا با کشورهای دیگه رابطه برقرار نمی کنه مگر برای کسب منافع و این یه امر طبیعی در جهانه دراین رابطه هم حق با شماست .اما به نظر من بهتره یه طرفه به قاضی نریم
    به چند دلیل اول از همه ما که در جایگاه کارگردان و تهیه کننده این فیلم نیستیم و
    همانطور که می دونید امر فیلم سازی و فیلنامه نویسی شرایط خاص خودشو داره
    برای مثال میشه گفت در جریان ساخت یک فیلم ممکن که به دلیل مسائل مالی مجبور به حذف چند قسمت بشوند یا مقداری از زمان هر قسمت را کم کنند و در اینجا قطعا کارگردان مسائل تاریخی رو که بیشتر مورد نظر و اهمیت قرار گرفته رو مورد بررسی قرار می دهد و نمونه بارز این نوع مسائل سریال نردبام آسمان بود که به گفته کارگردان اگه بودجه بیشتری داشت بجای ۲۴ قسمت قطعا قسمتهای بیشتری ساخته می شد و ابعاد بیشتری از زندگی غیاث الدین نمایش داده می شد.
    و مسئله دوم اینه که کمی صبر کنید تا سریال به اتمام برسد ،به نظر میرسه در دوران مشروطه نقش کثیف روسیه بیشتر نمایان خواهد شد.
    با آرزوی موفقیت برای همه (امیدوارم منو به خاطر غلط هایی که در نوشته
    هست ببخشید واقعا وقت اصلاح و ویرایش ندارم)

  • سید محمد رضا:

    سلام به همه ی خوانندگان محترم . می خواستم به آقا نعیم بگم که یک داستانی به صورت نظم در اشعار مولوی هست به این مضمون که یک روز مردی حضرت عیسی را شتابان و هراسان دید . پرسید یا عیسی از چه چنین گریزانی ؟ حضرت عیسی فرمود از آدم نفهم و جاهل . حالا من قصد اهانت به این آقا رو ندارم ولی با آدم هایی مثل شما حرف زدن جایز نیست چوناگر شما قابل هدایت بودید بااین همه خدمات صدا و سیما و تکنولوژی موجود و سی دی های موجود در بازار و کراماتی که از ائمه ما هست هدایت می شدید.شما گفتید شهداتون !!!!!! کدوم شهدا ؟؟؟؟؟؟ مگه قراره هر کی تو این دنیا ادعای دین و مذهب جدید کرد هلاک شدگان در آن شهید حساب بشند ؟ در ضمن اگه شما به قرآن اعتقاد(نظر) داشته باشید در جای جای اون به خاتمیت پیامبر اسلام و ادامه راه ولایت توسط ائمه معصوم اشاره شده است . نوشته های شماها منو به یاد این آیه از قرآن میندازه که خداوند می فرماید که ما بر قلب آنان مهر زده ایم و برای آنانئعذابی درد ناک است. حال اگر واقعا خواستار حقیقت هستید به قرآن و احادیت معتبره شیعه رجوع کنید.

  • maryam:

    خدایا به داد این فرقه ها برس
    قابل توجه خواهران و برادران بهایی سریعا توبه کنید و به دین اسلام بگروید وگرنه عذاب الهی دامان تک تک شما را خواهد گرفت
    خدارو صد هزار بار شکر که من شیعه هستم و جز این فرقه ها نیستم

  • r k:

    ما که همه پیامبران قبل از حضرت محمد رو قبول داریم همه اونا هم اومدن محمد رو بشارت دادن اما هیچ سند ۵۰۰ سال به بالا نیست که اومدن باب رو نوید داده باشه در ضمن خیلی جالبه که نه تنها جناب باب بلکه ادیان جدید جاهای ظاهر میشن که جناب نفت وجود داشته

  • ویدا پناهی:

    با سلام
    من اطلاعات زیادی در مورد بهاییت و نظرات ایشان ندارم اما در بین نظرات ،نظر آقایی به نام نعیم را دیدم که گویا ایشان بهایی هستند.جناب نعیم یک دین جدید زمانی ظهور می کند که شمار زیادی از انسانها آنقدر دچار لغزش شده باشند که نیاز به یک راهنمای جدید داشته باشند و دستورات دین قبلی کفایت نکند.بنده از شما می پرسم چرا کسانیکه از دین شما تبعیت می کنند انقدر کم هستند وگستردگی و پراکندگی پیروان شما کم است؟اسلام مسیحیت و یهودیت ادیانی هستند که پیروان بسیاری در دنیا دارند.اگر دین شما برحق است چرا پروردگار به پیامبر شما یاری نکرد تا دینتان جهان شمول شود؟

  • درسا نیناش ناش:

    ببخشید اینجا انتشاراتیه؟
    همتون یک کتاب نظردادین!

  • نعیم:

    با عرض خسته نباشید خدمت ویدا خانم.ما نه دنبال سرشماری وامار بالا بردن هستیم و نه دنبال مسابقه با ادیان دیگر که بگوییم تعداد ما بیشتر است و حق با ما است اگر به تعداد باشد مسیحیت چهار برابر اسلام جمعیت دارد واهل تسنن نسبت به شیعه بیشتر هستند.اگر گفته شما صحیح باشدتعداد انها از شما بیشتر است وحق با انها است ودر در موردجهان شمولی هم بغیر از دو کشور همه ما را به رسمیت میشناسند

  • ناشناس:

    با عرض سلام

    دین بهایی را در زمره دین های بشری می توان تقسیم بندی کرد که خود از منظر نیاز ظهور دو دسته هستند :
    ۱- دین هایی که در اثر زیاد شدن ظلم و ستم در یک ناحیه جغرافیایی یا سرزمینی و برای مبارزه با آن ظلم و ستم پدید آمده اند .
    ۲- دین هایی که با اهداف سیاسی و استعمار کشورها ، توسط دول استعمار گر ایجاد شده اند .

    وهابیت نیز مانند بهائیت می باشد با این تفاوت که آن را به دین اسلام متصل کرده اند و طالبان که نمونه ی آشکار وهابیت است توسط همین دولت ها درست شد که بعدها شاخه هایی از آن متمرد شدند . وهابیت نیز از همین دست می باشد .

    هرچند اگر دین اسلام نیز مانند زمان حضرت محمد (ص) و حضرت (ع) اجرا و پیاده گردد باعث برگشت گمراهان و متوسلین به دین های دروغین نمی گردد ، همانگونه که در زمان صدر اسلام اینگونه بود .

    در قرآن کریم نیز خداوند متعال به خاتم پیامبران به کرات در مورد ” گمراهانی که آیات حق در دل سنگ آنها نفوذ ندارد ” می فرماید که نمونه ای از آن را می آورم :

    آیات ۴۲ و ۴۳ سوره یونس :
    گروهی از آنان ، به سوی تو گوش فرا می دهند . آیا تو می توانی سخن خود را به گوش کران برسانی هرچند نفهمند ؟
    گروهی از آنان به سوی تو می نگرند آیا تو می توانی نابینایان را هدایت کنی هرچند ننبینند ؟

    آیه ۴۱ سوره زمر خطاب به پامبر اسلام (ص):
    همانا ما کتاب را بر تو نازل کردیم برای مردم ،
    به راستی و درستی هرکس هدایت را بپذیرد به نفع خود اوست و هرکس گمراهی را برگزیند جز این نیست که به زیان خود گمراه می شود و تو وکیل و مدافع آن ها نیستی .

    و آیات زیاد دیگر .

    حال چه برسد به این که امروزه ، از من ( بنده ضعیف خدا ) تا انسان های بلند مرتبه تر در راستای پرهیزکاری ، دین مبین اسلام و مذهب راستین تشیع را به درستی اجرا نمی کنیم و زمینه را برای ظهور ادیان دروغین باز می نمائیم .

    دیدم که از هموطنان خاتم را به گوهر و بالاترین معنی کرده بود ، اگر اینطور هم فرض کنیم ( که صد در صد اینگونه نیست ) ، آیا فکر می کنید خداوند بیهوده کار ( پناه می برم به مهربانیش ) است که پیامبری کوچکتر از حضرت محمد (ص) را با دین جدیدی ! ( شاید هم کتاب جدید ! ) برای ما بفرستد ، غیر ممکن است ، با این فرض اشتباه شما فقط می توان نتیجه گرفت که ممکن است پیامبر دروغین شما پیامبری برای برگشت به آیین صدر اسلام باشد نه دینی با اسمی جدید ( یا پیامبری برای گسترش اسلام )! که این فرض باطل هم از غیرممکن ها می باشد .

    در آیه ۱۹ سوره آل عمران قرآن کریم هم می فرماید :
    دین در نزد خدا اسلام است .
    و اختلاف نکردند آنان که به آنها کتاب داده شد مگر بعد از آن که از حقیقت آگاه شدند از روی ستم و تجاوز
    و هر کس به آیات خدا کفر ورزد پس خدا سریع الحساب است .

    حدیث منزلت از پیامبر اسلام(ص) که در کتب اهل سنت محترم نیز سندیت معتبر دارد و سندیت آن فقط مرتبط با شیعیان نیست ، رسول خدا (ص) به امام علی (ع) فرمودند :
    تو برای من ، به منزله ی هارون برای موسی هستی ، جز این که بعد از من پیامبری نیست .

    و این تنها سخن ایشان در مورد این امر نیست .

    و یکی از دلایل ختم نبوت هم این بود که جامعه بشری برای دریافت برنامه کامل زندگی آمدگی پیدا کرده و همچنین قرآن کریم از تحریف توسط خداوند قادر حفظ شد .
    وجود امام معصوم پس از پیامبر و پیش بینی راه های پاسخ گویی به نیاز های زمانه از علل دیگر آن می باشد .

    خداوند یکتا دو حجت برای انسان ها قرار داده است ، یکی حجت آشکار و یکی حجت پنهان .
    ۱- حجت آشکار که پیامبران الهی بودند و با حضرت محمد (ص) این حجت به پایان رسید .
    ۲- حجت دوم عقل انسان می باشد .

    در قرآن کریم بارها و بارها تاکید فرموده است که سخنان حجت آشکار ( پیامبران الهی ) در عمق جان انسان نفوذ نخواهد کرد مگر اینکه از حجت پنهان درست و سالمی برخودار باشند .

    این بحث در چند جلد کتاب هم نمی گنجد و بهائیت نیز اگر دلیل منطقی و منطبق بر حجت پنهان ( یعنی همان عقل ) داشت با این همه پولی که خرج می کنند و از همایت مطلق پدید آورندگان خود نیز بر خوردار هستند تا حالا پیروان بیشتری داشتند .

    سخن آخر با دول استعمارگر و مخصوصا انگلستان :
    آیه ۱۴۱ سوره نسا :
    خداوند هیچ گاه بر کافران راه تسلطی بر مومنین باز نکرده است .

    پس وقت خودتان را بیهوده تلف نکنید چون فقط کسانی به دین های ساختگی شما روی می آورند که به خداوند یکتا و بلند مرتبه ایمان نداشته باشند که آنها نیز دردی را از شما دوا نخواهند کرد .

    بنده کوچک خداوند یکتا و بی همتا
    حامد.م

  • تنها:

    سریال مذخرفی بود نه ؟

  • ناشناس:

    ببین دخترک بیشعور بهایی جای تو در همان جهنم است وبزودی زود مجازات خواهی شد.

  • ناشناس:

    تو مرتیکه عوضی بهایی خفه تو هم مانند ان دخترک بیشعور مجازات سخت خواهی شد

  • مریم:

    سلام
    می خواستم بدانم نام بازیگر نقش ریحان چیه ؟
    با سپاس

  • دینا جووون:

    آقا تورو خدا آهنگ تیتراژ این سریال رو بزارین.من دربدر دنبالشم ولی نیست خواهش میکنم……

  • سپیده:

    من مسلمانم جانمازم چشمه مهرم نور دشت سجاده من من وضو با تپش پنجره ها می گیرم( رنده یاد سهراب سپهری) . من نمیگم عالم اسلامم . قرآن رو هم فقط ماه رمضون می خونم اونم بیشتر معنی فارسی شو ولی با دیدن این مباحثات شما یه جمله تو ذهنم از قرآن تکرار شد و اونم اینه: (وای از روزی که پرده ها به کناری روند ). پس تا دیر نشده یه سرو سامونی به اعتقاداتمون بدیم شاید من و تو هر دو راه رو اشتباه میریم ! وای از روزی که به آخر خط برسیم و دیگه فرصتی برای جبران نباشه . شاید در عین اینکه فکر می کنیم حقیم ، خود باطل باشیم . خدایا، ای الله، ای معبودمن، سرانجام همه آنان را که خود را منتسب به تو می دانند نیک بگردان.آمین

  • امین:

    حامد عزیز و سایر دوستان توجه بفرمایند

    متاسفانه اطلاعات نادرست و بعضا مغرضانه ای در مورد آئین بهائی توسط معاندان منتشر می گردد . سزاوار محقق آنست که به اطلاعات یکسویه توجه نکند و در همه حال تحقیق و تفرس را شعار خود قرار دهد:

    دیانت بهائی، یک دیانت جهانی است و هدفش اتحاد جمیع نژادها و ملیتها در یک آرمان بین المللی و دیانت واحد می باشد. تجدید و تکامل ادیان از اصول این آئین است زیرا در هر زمان مقتضیات جامعه بشری تغییر می پذیرد و در هر عصری دینی جدید موافق با مقتضیات و نیازمندهای جهانیان ظاهر می گردد. بـهائیان پیروان حضرت بـهاءالله هستند و معتقدند که ایشان، جدیدترین فرستاده الهی در سلسله پیامبران پیشین چون حضرت ابراهیم، موسی و بودا و زردشت و مسیح و بالاخره حضرت محمد است و رسالتش برای ایجاد تمدنی جدید و جهانی است که بشر در این زمان بدان نیازمند است. محور تعالیم دیانت بـهائی وحدت عالم انسانی است یعنی وقت آن آمده است که بشر از هر قوم و نژادی به یگانگی رسند و همه در ظلّ یک جامعه جهانی درآیند. حضرت بـهاءالله فرموده است که خداوند بیمانند نیروهائی را در جهان بکار گماشته است تا آنچه را که بر حسب سنّتهای پیشین سبب جدائی و اختلاف میان اقوام و طبقات و ادیان و ملل عالم گشته است از میان بردارد و مهمترین کاری که امروز بشر باید به آن پردازد وحدت عالم انسانی و تلاش و کوشش در راه اتّحاد و اتّفاق اهل عالم است. یکی از اهداف و مقاصد دین بـهائی بذل همت و مساعدت در این مسیر است. از این روی امر بـهائی جامعه‌ی جهانی مرکّبی بیش از ۷ میلیون نفر از اکثر ملل و نژادها و فرهنگهای جهان بوجود آورده و تعالیم حضرت بـهاءالله را در آن جامعه تجسم بخشیده است. آزمایشی که بهائیان در این راه گذرانده اند سبب تشویق کسانی است که از همین راه می پویند و نوع انسان را اعضاء یک خاندان و کره زمین را یک وطن می دانند

    با تقدیم احترام

  • میثم:

    مرسی حامد جان کلامت حقه

  • میثم:

    بله ،اگه لطف کنید و حقانیتتون رو با جواب به کامنت های ما جواب بدین ممنون
    میشم .

  • admin:

    کاری که بهایان کردند اتحاد ملل نبود

    انها نیز تفرقه ایجاد کردند شما بیشتر شبیه حزب هستید تا دین

    در ضمن شما در همان ابتدای تشکیل دچار تفرقه شدید و یک شاخه از شما به نام (ازلی) ایجاد شد توسط برادر بهاء الله

    جناب صبح عزل

  • میثم:

    امین آقا
    اولا درباره جمعیت شما بنده در عجبم معلوم نیست ۵ ملیونین یا ۷ ملیونین یا هر چی بماند،اما داداش مگه اسلام چشه که امثال استعمار زده هایی مثل محمد علی باب و
    حسین علی نوری و سرررررررررررررر افندی(لقب سر را از کسا نی گرفتن که به
    نویسنده کتاب آیات شیطانی(سلمان رشدی نیز اعطا کرده اند)
    برادر من ،دوستان من مطالب زیادی رو در این سایت بر نا حق بودن دین شما بیان کردم و شما به هیچ کدام پاسخ ندادین اینها به کنار آیا مذهبی که نه رب اش معلوم است نه ربش چگونه می توان ملتی را متحد کند.
    دوستان قرآن بی شک کلام خالص و مطلق خدا برای انسانها برای تمامی اعصار است . و این نه کلام من بلکه کلام قاطع قرآن کریم است . دوستان بهایی
    که اسلام را منسوخ می دانند ،بدانند ،منسوخ شمایید با تفکرات به ظاهر
    روشنفکرانه در باطن استعمار پرور ،اساس و نحوه شکل گیری شما نه تنها الهی
    نیست بلکه کاملا سیاسی است.
    دروغ می گویم !!!؟؟؟؟؟
    تاریخ چه ؟؟؟؟؟
    آن هم دروغ می گوید ؟؟؟؟
    باشد ،اکنون چه ،؟؟؟تمامی رسانه های غربی کاملا و دقیقا تبدیل به رسانه
    شما شده اند ؟ نشده اند ؟؟؟ bbc و صدای آمریکا کم برای شما تبلیغ می کند ؟؟
    می خواهم بدانم که در کجای تاریخ ۴۰۰ سال اخیر بریتانیا و آمریکا دلشان به حال
    مردم ایران سوخته ؟یکجا نشان دهید ؟
    و شک نکنید روزی می رسد که شمارا در زباله دان ننگین خود پرتاب
    خواهند کرد ؟
    حال این رسانه ها عملا به تریبون برای شما تبدیل شده اند ،به راستی چرا ؟
    بله به دلیل جهان شمولی آیین بهاییت !!!!!!!
    چه زیباست که شما در طول تاریختان وابستگی عجیبی به امثال روسیه ،آمریکا
    بریتانیا ی صغیر و اسرئیل نفرین شده داشته اید؟
    و چه زیباست مبنای الهی دینتان که خط را به جای ذات یکتا در افلاک ،از بندگان
    دون خاک می گیرد؟
    دوستان من در باره این فرقه به حققققققققققققققق ضاله ،(که ضلالت آن
    بر همه گان به روشنی روز واضح است) من حقیر بسیار کامنت زده ام ،مطالعه کنید
    دوستان خورشید درخشان ابدی اسلام تا ابد بر فراز بالاترین ارزشها ی انسانی و
    جهانی خواهد درخشید ،و شما ای نوچه های از همه جا بی خبر استعمار کلامی دیگر بگویید ؟ تا این بار به زندگی نکبت بار سرار سیاسی سران فرقه ضاله بپردازم
    تا شاید خود دریابید حقیقت گمراهی خود را ؟

  • یک دوست:

    این که هر انسانی راه خدش رو درست بدونه قابل درکه..و این که فکر کنه فقط راه اون به خدا ختم میشه بازم تا حدی قابل قبوله…و تا وقتی هم که هممون به اون دنیا نریم بالاخره معلوم نمی شه حق با کی بود…ولی یه چیزی هست که تو همین دنیا هم تکلیف عقیده های نادرست رو تا حد زیادی روشن می کنه و اون اینه که آیا من که به خدا و حقیقت وصلم، برای بنده های دیگه خدا ( منظور شما ها و انسان های دیگه هستن) حق زنده بودن، حق اظهار نظر و احترام قائلم یا نه؟ مثلی هست که میگه: هر کسی رو تو گور خودش میزارن…هر کسی در اون دنیا سهمش رو خواهد گرفت ..ولی به نظر من کسی که به دلیل وصل بودنش به خدا به خودش حق میده به آدمای ( به فرض گمراه) دیگه توهین کنه واونا رو انسان ندونه ، در درجه اول حق خدا رو خورده چون خدا بنده هاشو دوست داره ..حتی اگه گمراه باشن…خلاصه این که از رفتار ما با آدمای دیگه که هم عقیده و هم دین ما نیستن، معلوم میشه که واقعا طبق رضای خدا زندگی کی کنیم یا نه؟

  • میثم:

    دوستان
    توجه کنند که ما حاضر به بحث و مباحثه در باب اعتقادات دینیمون هستیم مگر
    ما جز حقایقی که دیده ایم چیز دیگه ای گفتیم . بهاییت ،وهابیت ،سلفی گری و امثال این ها همه گی فرقه های ضاله ای هستند که تنها با پاسخ قاطعه به شبهات شون میشه آنها رو سر جاشون نشوند و شما شک نکنید تا زمانی که علمای شیعه
    زنده اند اینها هیچ گاه نمی توانند ،حرفی برای گفتن داشته باشند ،همان طور که حرفی برای صحبت های ما نداشتند ،ما دوست نداریم به کسی توهین کنیم ،اما شما به این
    به نظرها توجه کنید هر جا خواستن به تفسیر دین ضاله بپردازند با دلایل روشن
    و قطعی ما رو به رو شدن ،و هر وقت از آنها پاسخ خواسته ایم به این مسئله در
    دینشان اشاره می کنند که آنها جهانی می خواهند شوند و صلح را به ارمغان
    بیاورند و اسلام منسوخ شده در حالی که با دلیل اعلام کرده ایم اسلام عزیز
    اهدافش بسیار جهاتن شمول تر و وسیع تر از آن است که منسوخ شود و یا جهانی
    نباشد و آن را با دلایل روشن گفتیم و با همان روشنی مشخص شد که قران آخرین کتاب الهی و دین مبین اسلام آخرین دین الهی است (طبق آیات قران و احادیث به نظرهای ۲۴ و ۲۵ و۳۲مراجعه شود)
    دوستان بهایی اگر راست می گویند به جای این مزخرفات نشأت گرفته از تفکرات
    نظام سر مایه داری پوچ و توخالی کمی با تفکر و بدون تعصب به حرفهای ما توجه کنند.
    و به والله قسم در خواهند یافت که این دین سر سری و هر کی به راهی نه تنها
    به فکر رهایی انسان از جنگ و این گونه بحثها نیست بلکه راهی برای نفوذ
    هر چه بیشتر استعمار و نظام های سلطه بر ملتهاست . اگر دوستان بهایی
    مشکلی در سخنان من می بینند بگویند تا با دلایل روشن دیگری که همه از
    قرآن و احادیث و مطالب سیاسی آشکار این فرقه می باشد را با تجزیه و تحلیل
    ۱۶۶ سال عمر ننگینشان و خم شدن در برابر استعمارگر های غرب و شرق برای بقا را روشن نمایم .تا باشد رهایی یابند از فرقه ی گمراه تاریک

    لهم عجل لولیک الفرج

  • میثم:

    اصلاح جمله ی آخر
    اللهم عجل لولیک الفرج

  • دینا جووون:

    یه چیزی:چند روز پیشا سر کلاس پرورشی معلممون داشت با صراحت تمام از بهایی ها بد می گفت.یه دفعه شاگرد ۲۰ کلاسمون بلند شد و با حرفای معلممون مخالفت کرد.بعد فهمیدیم بهایی بوده!ولی اونروز اون دختر با حرفاش هممون رو مبهوت کرده بود.اون همه چیز رو درباره دینش می دونست.خواستم بگم ما که ادعای مسلمونی می کنیم باید خجالت بکشیم که واقعا هیچ چیزی درباره دینمون نمی دونیم.جون من راست نمی گم؟؟؟

  • دینا جووون:

    نخیرررر….اتفاقا خیلی باحال بود.ولی آخرشو یکم ناگهانی تموم کردند!

  • هارای:

    ما در نقل تاریخ نیز مشکل داریم و با سیاسی کردن آنرا سانسور میکنیم در حالیکه تاریخ از سیاست جداست.بعنوان مثال در سریال سالهای مشروطه بطور دقیق به آموزش تیراندازی امینه (زن شاه)و ارتباط او بابیگانگان اشاره میشود ولی در مورد میزای کرمانی قاتل شاه چه؟اینکه او چگونه اسلحه بدست آورد چگونه و کجا تیراندازی آموخت و از کجا فهمیده بود که شاه به عبدالعظیم خواهد رفت و بسیاری از مجهولات دیگر در مورد مراد او ملااسدآبادی که چگونه علیرغم مخالفت ظاهری با استعمار سالهای زیادی را در مستعمرات انگلیس به سلامت گذرانده بود.
    همچنین بهتر بود کارگردان کمی راجع به مشروطه خواهان واقعی نظیر ستارخان وباقرخان وعلی مسیو و…که آذربایجانی هستند نیز می پرداخت نه اینکه به قهرمان سازی خیالی وافراطی از روحانیت مثل فضل ا.. نوری می پرداخت .
    هارای از دیار آزادیخواهان تبریز آذربایجان

  • ناشناس:

    من هم با شما موافقم ای کاش دوستان همه ما ذره ای بیشتر با اصول دین عزیز مون اسلام آشنا می شدیم تا این قدر این کذابها جولان نمی دادند . و دروغشون رو اینقدر ترویج نمی کردند.به خدا انسان هرچه می کشد از جهل است و جهل است و جهل

  • میثم:

    سلام به هارای هموطن عزیز
    درسته ما در نقل تاریخ مشکل داریم ولی درباره میرزای رضای کرمانی در این سریال
    در و دوران بازجویی نحوه ی بدست آوردن اسلحه رو تعریف کرد .و در باره ی امینه
    و نحوه ی آموزش این شخص در فیلم اگه دقت می کردی متوجه می شدی که این فیلم از ابتدا علاوه بر سیر تاریخی خودش دارای ۲ شخصیت اصلی و یک داستانه عاشقانه
    نیز هست ،که مربوط به امینه و نقش مرد مقابل این بازیگر است و قطعا برای من
    به عنوان فیلم نامه نویس نقش پررنگتری رو برای این دو شخصیت در نظر خواهم گرفت .
    درباره از کجا فهمیدن میرزا رضا در باره ی آمدن شاه اگه یه نمه مطالعه تاریخی داشته باشی و فیلم رو هم یه ذره با دقت نگاه می کردی شاه به اتابک گفت به مناسبت
    پنجاهمین سالگرد دوران نکبت بار شاهی ناصرالدین شاه به مردم اطلاع بدین
    این افتخار رو دارن که با شاه در صحن حضور داشته باشند.
    در باره جمال الدین اسد آبدی هم توصیه می کنم اگه ادعایی دارید با دلیل حرف بزنید
    سید جمالدین در بسیاری از صحبتهاش مستقیما دولت و کشور های استعمارگر رو
    نفی می کرده و دلیلی که شما به جاسوس بودن اش می زنید از همان کتابهایی برگرفته شده است منابع فراماسونی دارند . خوب اگه دوستان علاقه داشته باشند می توانیم درباره این اتهمات هم بحث کنیم .
    ولی مگر کم به نیکی از ستارخان کبیر در این فیلم یاد شد . مگر ایشان رو از مشروطه خواهان واقعی نشان نداد . مگر نه این بود بعد از واقع نحس پارک اتابک
    این قهرمان ملی مارو ناجوانمردانه زندانی کردند.
    ستارخان و باقر خان و امثال این گونه آزادی خواهان واقعی نه مطلق به دیار
    آذربایجان، بلکه باعث افتخار همه ایرانیان هستند ،همان طور که هر کسی
    قبل از اینکه از نسب امیر کبیر بدونه ،ایشان رو قهرمان ایرانی می دونه
    شخصیت سازی خیالی(امثال امینه) ،بر پایه اتفاقات تاریخی افتاد ولی هیچ گاه قهرمان سازی خیالی نبود.
    دوستان ،مگر نه این بود که فاتحان تهران شیخ فضل الله نوری به دار کشیدن ،واقعا چرا ؟
    مگر این شخص بزرگ حرفی جز این زد که این مشروطه با این سران فاتح دارد به
    گمراهی کشیده می شود. ؟؟
    مگر دستهای کثیف انگیلیس را در نفوذ در مشروطه وجود نداشت؟
    مگر ایشان را دار نزدند؟
    مگر ستارخان و یارانشان را در تهران به توپ و رگبار نبستند ؟
    چرا این اتفاقات افتاد.
    اما واقعا چرا؟
    چون هم ستار خان و شیخ فضل الله نفوذ استعمار رو در این مشروطه دیده بودند
    و هردو تا آخرین لحظه حیاتشون برای آرمان حقیقی که براستی آزادی و آزادگی
    انسانها و مردم ایران بود ایستادند.
    مگر مشروطه به احراف نرفت . مگر فراموش کردین روی کار آمدن رضا خان را
    با رای همان مجلس مشروطه ….مشروطه که باید حافظ قانون باشد ،تغیر دهنده ی
    قانون شد و قانون اساسی وقت را به فراموشی سپرد . این یکی از کارهای این مجلس مشروطه است .
    دوستان آیا ستارخان و همه ی آزادی خواهان واقعی برای این مشروطه قیام
    کرده بودند . آیا برای این آزادی خون هموطنان آذری ،شیرازی ،مشهدی ،گیلانی و
    .و …. غیره ریخته شد . …..نه دوستان متاسفانه مشروطه فقط تبدیل به مشروطه
    ظاهری شد و در پس این ظاهر دیکتاتوری با صورتی منحوث خود دوباره شکل گرفت.
    . دوستان نظر بدهید آیا شیخ فضل الله با این مشروطه موافق بود ؟پس چرا
    سر به دار شد.آیا ستار خان با این مشروطه موافق بود ؟پس چرا تا انتهای عمر زندانی شد؟
    خوب آیا این قهرمان سازی خیالیست و افراطی؟
    و در نهایت یک بار دیگر سلام به همه مردان و زنان ایران از آبهای خلیج فارس تا
    دریای زیبای خزر

    جمله مشهور ستارخان که: «من می‌خواهم هفت کشور زیر بیرق ایران باشد»

  • admin:

    اقا میثم شما واقعا فیلم نامه نویس این سریال هستید

    شرمنده به خدا نشناختیم چرا زود تر نگفتید

    برای من یه افتخار بزرگ هست که ادمی مثل شما در سایت من نظر بدهند

  • میثم:

    نه مدیر عزیز ما را به چه به فیلم نامه ؟
    در آن قسمت از نظرم می خواستم این منظور رو برسونم که اگه جای فیلم نامه
    نویس بودیم این روند رو طی می کردیم .
    در ضمن یه بار دیگه از همه به خاطر اشتباهات تایپی در کامنتهام عذر می خوام چون واقعا وقت خوندن دوباره و ویرایش ندارم .

  • دینا جووون:

    سلام.۱ سوال داشتم:بنیان گزار دین بهایی ها کی بوده و دقیقا چه ادعایی داشته؟؟؟
    از سایت خوبتون ممنون.خیلی توپه. من هر روز بهش سر می زنم

  • دینا جووون:

    میگما…من هنوز منتظر جواب هستم.فقط خواهشا یه جوری بنویس که دوزاریم بیفته.چون مطالبی رو که همه نوشته بودند رو خوندم ولی خیلی کتابی و بزرگونه بود.یه جوری باشه که کوچولوها هم سر دربیارند.ممنون…!

  • admin:

    بها الله

    ادعای پیامبری

    پایان یافتن ین اسلام

  • میثم:

    سلام یه سر به این لینکها بزن
    http://www.mohakeme.com/content/view/571/27/
    http://www.mohakeme.com/content/view/572/27/
    و در کل این سایت منبع خوبیه برای آشنایی با این نوع فرقه های ضاله و پاسخ به شبهاتشون
    و خلاصه منابع زیادی در اینترنت و کتاب دارم اگه خواستید و نیاز بیشتری داشتید
    ما در خدمتیم .

  • دینا جووون:

    این سایتهایی که نوشتی مال خودته؟بازم میگم خیلی دوست دارم دربارشون بدونم ولی می خوام یکم غیر قابل فهم باشه…مرسی

  • میثم:

    نه عزیز سایتها مال من نیست

  • من تنها نیستم:

    خیلی خیلی موافقم خیلی مسخره بود

  • ندا:

    خدایا شکرت که من مسلمانم .

  • ETTEHAD:

    درود بر همه ی هموطنان عزیزم چه مسلمان چه بهایی
    بنده نظرات اعضای عزیز را مطالعه کردم
    از پیروان اسلام تقاضا دارم دین اسلام را در چند سطر توضیح دهند
    از پیروان بهایی هم تقاضا دارم دین خود را در چند سطر برایم توضیح دهند
    من در حال تحقیق در مورد ادیان بزرگ الهی هستم
    البته بماند که من چه دینی دارم
    لطفا پاسخ های شما بر اساس احترام به ادیان دیگر مطرح گردد
    مثلا (حضرت محمد) یا (حضرت بهاءالله)
    با تشکر و پاینده باشید. :razz:

  • علی اکبر:

    حتما قبول کنید که آنهم برای شما زیاده

  • علی اکبر:

    ای برادر تو که اینقدر در مورد اینها میدانی چرا لااقل دیکته کلمات را درست
    نمی نویسی و (ازل) را با عین (عزل)درج میکنی و ساناز خان مرادرست هدایت
    نمیکنی .

  • علی اکبر:

    بلی واقعیت های اون روز را با تحریفات امروزه

  • علی اکبر:

    خدا همه را به راه راست هدایت کند